stoisko targowe

Jak wybrać odpowiednie targi i stoisko?

Uczestniczenie w targach w postaci Wystawcy ma dzisiaj ogromne znaczenie dla firm. Nie tylko w ten sposób zdobywa się kontakty biznesowe, ale przede wszystkim zbliża do siebie klientów. Przedstawiając im swoją ofertę zwiększa się świadomość marki, a co za tym idzie – rośnie wobec niej lojalność. Targów jest obecnie cała masa, więc nie sposób być na wszystkich. Jak właściwie wybrać targi, które będą najbardziej odpowiednie i jakie stoisko, żeby najlepiej się zaprezentować?

KROK 1 – WYZNACZ CEL

Na samym początku trzeba sobie zadać kilka pytań. Mianowicie, jaki cel chcesz osiągnąć na tych targach? Czy ma to służyć wyłącznie sprzedaży, czy może zależy Ci na kontaktach biznesowych? A może chcesz zaprezentować całkowicie nową i innowacyjną ofertę, która przyciągnie nowych klientów, tym samym kreując pozytywny wizerunek marki? Wszystkie te powody są jak najbardziej odpowiednie, ale najlepiej jest się skupić najwyżej na dwóch z nich.

KROK 2 – WYBÓR TARGÓW

Wybieranie targów rozpoczyna się od wyznaczenia budżetu. W przypadku gdy interesujące Ciebie targi to impreza cykliczna, warto sobie przeczytać raport z poprzedniego roku. Dowiesz się ilu było zwiedzających, jaką grupę wiekową i docelową reprezentowali, jakie firmy się wystawiały i czy byli także uczestnicy (oraz wystawcy!) z zagranicy. Tym sposobem będziesz mógł określić, czy faktycznie te targi będą dla Twojej firmy odpowiednie.

Dobrze jest zapytać swoich klientów na jakie targi chodzą i na jakich by zobaczyli Twoją firmę. Obecnie w dobie mediów społecznościowych nie powinno być to takie trudne. Warto też przejrzeć program interesujących Cię targów – czy ich tematyka Tobie odpowiada, kto będzie prowadził dane prezentacje i panele, itp.

KROK 3 – WYBÓR STOISKA

Wybór stoiska to równie złożona sprawa, jak wybór targów. Trzeba mieć na uwadze rozmiar powierzchni, którą organizatorzy targów dla Ciebie wyznaczyli, żeby ją dopasować do projektu stoiska. Twoje stoisko musi być na tyle praktyczne i interaktywne, aby każdy uczestnik mógł bez problemu z niego skorzystać. Musisz zdecydować czy chcesz stoisko standardowe, czy może własny projekt, który potem zlecisz firmie (np. Arla-Com). Warto zainwestować w to drugie, ponieważ wyróżnienie się na tle zwykłych i pospolitych stoisk przyciągniesz więcej zwiedzających.

stoisko targowe poznań