orzechy

Dlaczego warto jeść orzechy?

Dlaczego warto jeść orzechy? Orzechy znane są ze swoich właściwości leczniczych. Bogate w białko i składniki mineralne czasami czynią cuda. Podpowiadamy, które z nich i w jakiej ilości powinni znaleźć się w twojej codziennej diecie.

Orzechy z dobrym tłuszczem

Mitem dotyczącym orzechów jest to, iż są one tłuste i powinno się je eliminować z diety – szczególnie odchudzającej. Rzeczywiście, badania pokazują, że w 100 gramach większości orzechów znajduje się nawet 600 kalorii. Najmniej kaloryczne są migdały, pistacje i… orzeszki ziemne (bez soli). Warto jednak jeść orzechy, gdyż poprawiają one pracę jelit, a co za tym idzie przemianę materii. Warto więc sięgać po nie ludziom będącym na diecie, bo poprawiają one funkcje trawienne.

Orzechy bogatsze niż NBP

Orzechy to źródło wielu witamin, substancji odżywczych i minerałów. Najważniejszy z nich jest błonnik, który ułatwia trawienie. Nie można zapominać o nienasyconych kwasach tłuszczowych, które występują w migdałach, orzechach włoskich czy laskowych. To one regulują ciśnienie oraz poziom cholesterolu we krwi. Zbyt wysoki poziom tego ostatniego może być przyczyną miażdżycy, udaru mózgu czy choroby wieńcowej.

Długa jest również lista składników mineralnych ważnych dla człowieka, a występujących w różnych gatunkach orzechów: magnez, potas, cynk czy sód to tylko część z nich. Ich niedobór może powodować stany zapalne organizmu, obniża odporność i może prowadzić do ciężkich chorób.

Orzechy dla cukrzyka i nie tylko

Orzechy nie zawierają glutenu, więc są świetną alternatywą dla osób z uczuleniem na tę substancję. Zalecane są dla osób z cukrzycą z powodu niskiego indeksu glikemicznego. Taka zdrowa przekąska to świetna alternatywa dla innych produktów, które nie są w stanie dorównać ilościom składników orzechom. Poza tym orzechy pozwalają na zachowanie równowagi węglowodanowej w organizmie.

Mózg i skóra wiecznie młode

Dzięki dużej grupie zawartości witaminy E i B znajdujących się w migdałach, orzechach laskowych czy pistacjach mamy pewność, że dbamy o naszą skórę, jedząc ich codziennie chociaż kilka. Zdrowa skóra to nie tylko kremy, maseczki i zabiegi z zewnątrz. Dobra dieta — a ta bogata w orzechy taka jest, odżywi naszą cerę od wewnątrz.

Myśląc mózg, warto pamiętać, że orzechy są bogate w magnez regulujący działanie układu nerwowego. Spożywanie orzechów poprawia koncentrację i pamięć. Królują w tym wypadku migdały.

Weganie – jedzcie orzechy!

Niejedzenie mięsa sprawia, że wegetarianie powinni szukać źródeł białka w innym miejscu. Ze względu na dużą ilość białka, orzechy laskowe, migdały czy pistacje powinny stanowić ważny element ich diety. To bardzo łatwa i gotowa od razu alternatywa dla tych osób.

Mało kto wie, ale zjedzenie trzech orzechów włoskich pokrywa dzienne zapotrzebowanie na kwasy OMEGA-3. Jak widać, orzechy w diecie to korzyść dla wszystkich. Dorośli, dzieci, kobiety w ciąży czy cukrzycy będą zadowoleni z wprowadzenia do diety tych właśnie produktów.

Zapoznaj się z ofertą Vitline.pl. Życzymy smacznego!