gadżet 07

Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe mogą być skromne, ale są za to bardzo skuteczne w budowaniu wizerunku firmy i przyciągania klientów. W jaki sposób pomagają? I jakie korzyści przynoszą? O tym wszystkim dowiesz się w poniższym artykule.

Dzisiaj konkurencja jest duża i to na każdym rynku. Trzeba nieźle się napocić, żeby przekonać do siebie potencjalnych klientów. Nie ważne czy duża, czy mniejsza firma, wszystkie oprócz dobrego produktu, muszą zainwestować w reklamę. Wydaje się, że najskuteczniejszą formą promocji jest pokazanie się w środkach masowego przekazu. Owszem, pokazanie się na raz tysiącom, a nawet milionom osób w telewizji, prasie, internecie czy radiu to dobra strategia, ale dla większości przedsiębiorstw za droga. Nie trzeba wydawać kroci, żeby utrwalić się w pamięci klientów – wystarczą czasem skromniejsze, ale równie skuteczne metody.

DLACZEGO GADŻETY?

Gadżety reklamowe (lub inaczej mówiąc – firmowe) są bardzo dobrą inwestycją w ramach promocji swojej firmy. Dzięki nim buduje się pozytywny wizerunek marki, który głęboko zapada w pamięć potencjalnych klientów. Wszyscy specjaliści od marketingu powiedzą, że każdy wybierze taką ofertę, z której będzie miał dodatkowe – nie ważne, czy małe, czy duże –  korzyści. Drobny upominek w postaci długopisu, kubka, smyczy czy breloczka nie dość, że się przyda osobie zainteresowanej, to jeszcze podświadomie zapamięta logo firmy, od której te przedmioty dostał. Można w ten sposób bardzo szybko zyskać popularność – takie gadżety zwracają uwagę u klientów i wykazują u nich zainteresowanie.

JAKIE KORZYŚCI PRZYNOSZĄ?

Przede wszystkim gadżety reklamowe budują pozytywny wizerunek firmy. Dają znać klientom, że są przyjaźni i nie nastawiają się od razu na zysk. Że zależy danej firmie na dobrych relacjach z klientem. On to wyczuje i na pewno następnym razem, gdy będzie miał wybór, pójdzie tam, gdzie go obdarowano gratisami. Poza tym może zacząć polecać ją swoim znajomym. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, a taki gadżet jest bardzo skuteczny i pozostawia przyjemne skojarzenia w świadomości klienta.

DOBRZE DOBIERAJ GADŻETY

Istotne jest, żeby dobrać odpowiednie gadżety umiejętnie i z wyczuciem. Mowa tu o grupie docelowej – klientach, do których w danej chwili dana firma chce dotrzeć. W przypadku klientów stałych lub VIPowskich, czy ważnych przedstawicieli handlowych zdecydowanie trzeba się bardziej postarać i nie obdarowywać ich kubkiem czy breloczkiem. Może będzie to więcej kosztowało, ale na pewno przyniesie to w przyszłości korzyści. Długopis, notes, smycz na klucze są dobre na targach, konferencjach lub szkoleniach. Należy też zadbać o estetykę owych gadżetów – warto w takiej sytuacji poradzić się sklepu, który oferuje ich produkcję.

gadżet 08