opakowania kartonowe

Znaczenie opakowań kartonowych w e-commerce

Kiedyś stanowiły jedynie pojemnik, w który pakowano produkt. Nie przywiązywano szczególnej uwagi do tego, czy będzie się podobał ani jakie wrażenia estetyczne wywoła. Dzisiaj jednak marketing i konsumenci zwracają uwagę na to, w jakiej oprawie sprzedawany jest towar, chcą, żeby była ona jak najlepszej jakości.

Wygląd ma znaczenie

Dlatego też producenci zaczęli się prześcigać w tworzeniu coraz to bardziej kolorowych, sugestywnych opakowań kartonowych. Czasami są one jedyną cechą, dla której konsument nabywa dany towar, nie zdając sobie sprawy lub ignorując fakt, że zawartość niczym nie różni się o tańszego zamiennika. Klient nauczył się kupować oczami, a wytwarzający zaczęli z tego faktu korzystać.

Często wykonywane są specjalnie na zamówienie, dzięki czemu odpowiadają indywidualnym potrzebom klientów. Pozwala to na zaplanowanie właściwej strategii marketingowej, która przemówi do klientów z grupy docelowej.

Poręczny kształt

Opakowania kartonowe mają tę zaletę, że można w nie łatwo zapakować towar. Nie trzeba ich sklejać, wystarczy jedynie je złożyć – a po wypełnieniu zawartością – zamknąć i odesłać go dalszego transportu. Są znacznie poręczniejsze i łatwiejsze do przechowania, choć mniej odporne na zniszczenia.

Dzisiejszy marketing stara się zawrzeć na opakowaniach takie samo przesłanie, które towarzyszy ich marce, jednocześnie zachęcając klienta do zakupu. Obecnie pudełko to dużo skuteczniejsza reklama niż ulotka, wizytówka czy ogłoszenie w gazecie lub na bilbordzie. Choćby z tego względu, że ma ono bezpośredni kontakt z klientem.

Spełniają one również inną funkcję – mogą stanowić gotowy prezent bez konieczności owijania go w specjalny papier ozdobny. Możliwe jest przechowywanie w nim przedmiotów przez dłuższy czas – służą do tego specjalnie zaprojektowane zamknięcia, które zapobiegają wypadaniu zawartości.

Ułatwienia dla transportu

Ponad wszelkie korzyści estetyczne i reklamowe, opakowania kartonowe stanowią dużą pomoc w przypadku przeważenia towarów. Nie ma znaczenia kształt pierwotnego opakowania, każde z nich może zostać zmagazynowane w kartonie o odpowiednich gabarytach.

Zapewniają także bezpieczeństwo przesyłki. Przedmioty nie poruszają się po pojeździe ani nie niszczą wskutek złego przechowywania.

opakowanie