rozwój kompetencji pracowników

Metody zwiększenia kompetencji pracowników

Rozwój kompetencji pracowników to jeden z najważniejszych elementów w dynamizacji pracy każdej firmy. Rozwój to podstawa efektywnej pracy. Każdy pracodawca powinien zapewnić swoim podwładnym możliwość ciągłego rozwijania swoich kompetencji. Wpłynie to nie tylko na lepsze osiągi w pracy, ale zdecydowanie również na samoocenę oraz produktywność pracowników. W jaki sposób można rozwinąć kompetencje pracownika? Jest kilka sprawdzonych sposobów, nad którymi zastanowić powinien się każdy menedżer, zarządzający kolektywem.  

Kursy i szkolenia

Najpopularniejszym, najprostszym i najlepszym sposobem na podniesienie kompetencji pracowników są szkolenia i kursy. Bezpośrednie uczestnictwo w tego rodzaju przedsięwzięciach to najlepszy sposób na zdobycie nowej wiedzy. Szkolenie powinno być dobierane indywidualnie, do potrzeb oraz możliwości danego pracownika. Początkowo przeprowadza się szkolenia ogólne, wprowadzające. Następnie, gdy pracownik „wdroży się” w temat, może być on wysłany na kursy specjalistyczne, o bardziej wąskich specjalizacjach.

Zmiana stanowiska

Elastyczność stanowisk to ciekawy element rozwoju kompetencji. Nie od dziś wiadomo, że zmiany, zwłaszcza te dobre, sprzyjają postępowi. Dynamika w dużej firmie znacznie wpływa na postęp jej działania i zwiększa produktywność wykonywanej pracy. Stagnacja to największy wróg rozwoju, dlatego warto od czasu do czasu zmienić zmiany i nieco odetchnąć świeżością.

Konferencje i wyjazdy służbowe

Konferencje to świetny sposób na podniesienie kwalifikacji pracownika. Szkolenia częstokroć mogą być niewygodną opcją ze względu na konieczność poświęcenia im wiele uwagi i czasu, a nie każdy może sobie na to pozwolić. Konferencje zaś nie są tak nasycone i panuje na nich luźniejsza, bardziej przyjazna atmosfera. W dodatku w trakcie konferencji można zawrzeć wiele korzystnych znajomości, które przydadzą się w późniejszej pracy zawodowej. Jest to również idealny sposób, by sprawdzić się w roli prelegenta i przygotować referat na temat, związany z obejmowanym stanowiskiem