event 01

Jakie korzyści przynosi event marketing?

Organizowanie eventów stało się bardzo istotną, wręcz obowiązkową częścią promocji firmy. Wyraźnie widać, że liczba sceptyków co do tego przedsięwzięcia spada z każdą chwilą i inwestycja w event marketing przestaje być fanaberią młodych przedsiębiorców. To bardzo skuteczna forma reklamy, pokazania się partnerom biznesowym i potencjalnym, nowym klientom. Jakie konkretne korzyści przynosi event marketing? I dlaczego warto je organizować? Zapraszamy do lektury.

BUDOWANIE RELACJI

W dobie zaawansowanej komunikacji poprzez portale społecznościowe, forum, itp. ludzie oczekują większej interakcji firmy z klientami. Pokazanie się na evencie firma daje przykład i udowadnia, że również jej na tym zależy. Chce poznać swojego klienta poprzez uciśnięcie jego ręki i faktycznej rozmowie twarzą w twarz. Klient też to widzi i czuje rosnącą między nim a firmą przyjazną relację. Gdy marka pokaże się od bliższej, „ludzkiej” strony, zawsze będzie to skutkować wiernością klienta do niej. W przypadku wyboru między nią a konkurencją, pójdzie tam, gdzie ma przyjemniejsze skojarzenia.

ALTERNATYWNA FORMA PROMOCJI

Konkurencja jest dzisiaj ogromna i to właściwie w każdej dziedzinie. By się pokazać i przekonać do siebie klientów i partnerów biznesowych, trzeba się nieźle napocić. Reklamę w formie plakatu czy wyskakujących okienek na stronie internetowej robi każdy. Trzeba się wyróżnić – indywidualność i oryginalność jest bardzo pożądana wśród klientów. Event, chociaż popularny, wciąż nie jest taką oczywistą opcją wśród właścicieli firm. Zainwestowanie w ciekawe, interaktywne stoisko na targach, czy zorganizowanie festiwalu może być w tej sytuacji strzałem w dziesiątkę.

POKAZANIE SIĘ MEDIOM

Media w każdej formie to klucz do sukcesu i promocji marki. Jeśli firma organizuje event, w budżecie powinno się znaleźć miejsce na zaproszenie dziennikarzy. Nie dość, że oni będą mieli materiał, to jeszcze wypromują przy tym firmę. Mogą to być artykuły, reportaże, ale również coraz bardziej popularne transmisje na żywo – szczególnie, jeśli jest to koncert bądź inny performance. Te ostatnie najlepiej emitować w Internecie, z racji, że duża część klientów odchodzi od tradycyjnego nośnika telewizyjnego.

Eventy są bardzo skutecznymi formami promocji. Pokazanie się z bliska klientom, budowanie z nimi relacji i kształtowanie wśród nich lojalności przyniosą same zyski, w bardzo krótkim czasie. Na rynku polskim coraz więcej pokazuje się specjalnych firm, które organizują różnego rodzaju eventy. Warto z nimi współpracować, ponieważ można mieć pewność, że nie popełni się żadnego błędu.

Artykuł powstał przy współpracy z http://www.arla-com.eu/pl