targi

Jak zorganizować targi?

Być uczestnikiem targów, a organizacja takowych to dwie różne sprawy. Zorganizowanie imprez tematycznych wymaga sporo pracy, ale nie jest to rzecz niemożliwa. Trzeba mieć tylko porządnie rozpracowany plan, od czego zacząć i na co zwrócić szczególną uwagę. Jak z sukcesem zorganizować więc targi?

PO PIERWSZE – LOKALIZACJA

Zwykle organizując targi i inne imprezy tematyczne ma się już pomysł na to, o czym one będą i czego będą dotyczyć. Dlatego po wymyśleniu tematyki należy się rozejrzeć za odpowiednią do tego lokalizacją. W tej kwestii bardzo ważne jest to, o czym dana impreza będzie. Jeśli ma to być konferencja, wystarczy duża aula bądź specjalnie wyposażone sale konferencyjne do wynajęcia. W przypadku targów rolniczych natomiast to inna para kaloszy, zwłaszcza, jeśli jedną z atrakcji mają być olbrzymie traktory i inne sprzęty tego typu. Wtedy należy się rozejrzeć za dużą halą z wysokim sufitem.

Miejsce targów to jedno. Ważna jeszcze jest ilość miejsc parkingowych wokół danego pomieszczenia, łatwość dojazdu do niego samochodem, a także odległość od dworca kolejowego czy lotniska. W przypadku, gdy dodarcie tam nie jest takie oczywiste, trzeba dokładnie wszystkich uczestników poinformować jak bezpiecznie dojechać na miejsce. Jeśli targi mają trwać więcej niż jeden dzień, warto dodatkowo umieścić lokalizację najbliższych hoteli i pensjonatów.

PO DRUGIE – ROZPLANOWANIE STOISK

Po zorganizowaniu lokalizacji pora na zdobycie uczestników imprezy. W dobie dzisiejszej technologii nie trudno o ogłoszenia – można to zrobić mailowo, w internecie oraz w formie informacji prasowej (najlepiej branżowej). Gdy już mamy wstępną listę uczestników, warto zastanowić się jak rozplanować poszczególne stoiska. Dobrze jest to zrobić tematycznie, żeby była wyraźna i przejrzysta organizacja przestrzeni. Wszystkie informacje o tym, co będzie wystawcom potrzebne należy przekazać długo przed imprezą,  by mogli w spokoju wszystko przygotować. Dotyczy to wielkości stoiska, jak i sprzętu (np. projektora).

PO TRZECIE – PROMOCJA

Promocja targów dotyczy tych imprez, na które mogą przyjść osoby także spoza branży. Inwestycja w kampanię reklamową to jedyny sposób, aby targi miały jakikolwiek rozgłos. Dużą popularnością cieszą się bilbordy i city lighty, na których widnieje wyraźna data imprezy, jej tematyka i lokalizacja. Nie można także zapominać o internecie  i prasie. Dobrze jest zrobić fanpage na facebooku, na którym będą umieszczane aktualności dotyczące imprezy. Jak fundusze na to pozwalają, można zaangażować w promocję osoby znane i cenione w branży.

stoiska targowe

Chcesz nie tylko promować się na targach? Skorzystaj z usług firmy M40, która skutrcznie wypozycjonuje Twoją firmę w internecie.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *