event

Dlaczego warto organizować eventy?

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy to podstawa działań marketingowych. Z racji, że konkurencja jest spora dosłownie w każdej dziedzinie, trzeba się nieźle nagłowić, jak najlepiej wypaść ze wszystkich i zdobyć jak najwięcej klientów. Zadanie nie jest łatwe, ponieważ klient nie jest głupi i nie da się nabrać na podstępne zagrywki. Trzeba się pokazać z jak najlepszej strony, by klient odbierał firmę jako przyjazną i „dla ludzi”. W tym celu jednymi z ciekawszych i skutecznych form promocji są na pewno eventy.

DLACZEGO EVENT?

Event może mieć różne formy. Może to być konferencja, pokaz mody, obecność na targach, ale również zasponsorowanie koncertu czy festiwalu. Wszystko zależy kim jest nasza grupa docelowa i do kogo w danym momencie kampanii marketingowej chcemy dotrzeć. Eventy mają niezwykłą siłę – zrzeszają sobie dużą grupę uczestników w jednym miejscu i mają szansę poznać firmę dosłownie twarzą w twarz. Rozmawiając z klientem, odpowiadając na jego pytanie bezpośrednio, a nie przez maila czy telefon, zyskuje się jego zaufanie i pokazuje, że nam zależy na jak najbliższych relacjach. Klient nie lubi być pomijany i traktowany jako nic nieznaczący obiekt, dlatego każda próba zbliżenia się jest na plus i może skutkować wiernością do naszej firmy na dłużej.

CO NA TAKIM EVENCIE?

Event w swojej definicji musi być tak zorganizowany, by każdy uczestnik wspominał go jak najlepiej. Słowem – musi się dziać i ma być ciekawie. Darujmy sobie przydługie wstępy i przemówienia, tylko od razu przechodźmy do rzeczy. Może się pojawić humor, ale najlepiej, jeśli wszystko jest naturalne i spontaniczne – nikt nie lubi wymuszonych żartów i opartych na scenariuszu „zabawnych” rozmów. Oczywiście wszystko zależy, z jakim eventem mamy do czynienia. Jeśli to konferencja dla przedstawicieli handlowych, to raczej nie ma miejsca na dowcipy. Ludzie zwykle są wzrokowcami, dlatego lepiej mniej mówić, a więcej pokazywać. Mogą to być nowe produkty, ale również wizualna prezentacja składająca się ze slajdów.

PREZENTY

Nie od dziś wiadomo, że gadżety reklamowe to bardzo skuteczna forma marketingu. Każdy uczestnik może dostać torbę z upominkami, na których widnieje logo firmy. Mogą to być długopisy, notesy, czy breloczki. Najlepiej jednak, jeśli gadżety będą pasowały do tematu eventu (np. pióro dla inwestora, bidon do picia dla rowerzysty, itd.). Powinny one być praktyczne, żeby w każdym momencie, gdy klient po nie sięgnie, mógł przypomnieć sobie o firmie, od której ów gadżet dostał. Dodatkowo uczestnik takiego eventu może otrzymać zniżkę lub bon rabatowy – taki zabieg na pewno pozostawi pozytywne wrażenie.

INTERNET

Wykorzystywanie Internetu podczas trwania eventu to już właściwie norma. Zignorowanie w tym czasie portali społecznościowych jest straconą szansą, ponieważ uczestnicy mogą mocno wypromować event i tym samym firmę. Warto utworzyć wtedy oficjalny hashtag tytułujący event i za jego pomocą publikować zdjęcia, filmiki, jak i krótkie, zachęcające posty. Jest to darmowa reklama, która może mieć ogromny zasięg.

Warto inwestować w eventy. Są sprawdzoną metodą na dotarcie do klienta i pokazania się mu z jak najlepszej strony. Gdy impreza jednak nie przyniosła pozytywnych skutków, prawdopodobnie coś poszło nie tak i ktoś popełnił kilka błędów. W razie problemów lub braku wiedzy zawsze (a nawet najlepiej) można zatrudnić osobną firmę, która takie eventy organizuje.

Organizując event warto postawić na profesjonalistów. Firma Arla-Com specjalizuje się w budowaniu stoisk targowych nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Szczegóły poznasz na http://arla-com.eu/pl