bieganie a odporność

Bieganie zimą – jak się nie przeziębić?

Wyjście na trening zimą, gdy za oknem prószy śnieg i temperatura jest na minusie, wymaga samozaparcia. Nie należy zapominać wtedy o odpowiednim przygotowaniu. Artykuł ten rozwiewa wątpliwości dotyczące biegania podczas chłodnych dni.

Bieganie zimą – jak się nie przeziębić?

Pierwsza istotna rada – jeśli masz nieprzygotowany odpowiednio organizm do biegania zimą to nie warto rozpoczynać przygody z biegiem tą porą roku, ponieważ organizm bardzo szybko może odmówić posłuszeństwa.

Przede wszystkim biegając zimą należy pamiętać o odpowiednio dobranym stroju. Ubiór powinien być dopasowany na tak zwaną potocznie „cebulkę”. Nieodpowiedni dobór stroju, może wpłynąć na zachorowanie infekcji górnych dróg oddechowych. Biegacze, którzy rozpoczynają swoją przygodę z bieganiem zimą bardzo często popełniają błąd, który polega na grubym ubieraniu się do treningu – w ten sposób przegrzewają się i o przeziębienie jest bardzo łatwo. Każda warstwa ubioru powinna być lekka, tak aby nie krępowała ruchów biegacza.

Ponadto warto zmienić zimą porę treningów na nieco późniejszą. Alternatywą może być bieganie po południu.

Bieganie a odporność

Okazuje się, że wbrew pozorom, jeśli biegamy zimą to jesteśmy bardziej odporni na przeziębienia. Istotne jest jednak to, aby pamiętać o regularności oraz odpowiednim przygotowaniu.Nawet jeśli mamy katar, lekki kaszel czy też ból głowy to jak najbardziej możemy biegać zimą. Na świeżym powietrzu, nawet w chłodniejsze dni jest po prostu zdrowiej biegać.

 

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że ludzie boją się biegania zimą, ze względu na duże ryzyko zachorowania. Jest to rzeczywiście pora roku, w której najłatwiej o przeziębienie, kontuzje czy też brak motywacji. Jeśli jednak podejdziemy do tej kwestii racjonalnie to nie tylko, nie zachorujemy, ale również wzmocnimy swoją odporność.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *